Mikroautobuss VW T3, 1986

Pirmais projekts un arī iemesls kāpēc radās HCR ir šis auto: 1986 gada VW T3 mikroautobuss. Bija vēlme tajā ievietot jaudīgāku dzinēju lai mūsdienu apstākļos tas spētu iekļauties satiksmes plūsmā.

Meklējot dzinēju variantus, kas būtu piemēroti šim projektam, izvēle krita uz Subaru 4 cilindru bokserdzinēju. Projekta laikā saskāros ar sabiedrībā
tajā brīdī plaši pastāvošu uzskatu, ka šis dzinējs būs liels apgrūtinājums, jo tos bieži piemeklē tehniskas ķibeles. Papētot šo tēmu dziļāk, sapratu ka iezīmejas divas galvenās problēmas – dzinēja slīdgultņu pārmērīga dilšana un galvas blīves nespēja izturēt palielinātas slodzes.

Mēģinot noskaidrot kā izbēgt no šādām visiem zināmām problēmām nonācu pie secinājuma, ka tuvākajā apkārtnē nav pieejams risinājums lai ar pārliecību šīs problēmas novērstu. Tapēc mēģināju to darīt pats ar man pieejamām iekārtām.

Kā jau šādos auto pārbūves projektos gadās, lietas aizgāja stipri ārpus kontroles un auto jauda šobrīd ir 6,5 reizes augstāka nekā bija sākotnēji. Slīdgultņu dilšanas problēma atrisināta ar kloķvārpstas ģeometrijas izlabošanu to izvirpojot, tādā veidā nodrošinot ļoti precīzas pielaides eļļas plēves biezumam. Galvas blīves problēmas tiek atrisinātas ar cilindru sienu nostiprināšanu (closed deck). Šāds risinājums kopā jau izmantots aptuveni 50 dzinējos gan ielai gan sacīkstēm.

Šī mikroautobusa pārbūve ir reģistrētas CSDD un tas ir pilntiesīgs satiksmes dalībnieks. Tas ir apceļojis Eiropu un Skandināviju, pabijis Hockenheimring F1 sacīkšu trasē, izbraucis stāvākos serpentīnus Norvēģijas fjordos, piedalījies dragreisa sacensībās un pārsteidzis daudzus jaudīgu auto īpašniekus ikdienas satiksmē. Un šobrīd gatavs doties nākamajos piedzīvojumos ar savu uzticamo un jaudīgo Subaru bokserdzinēju.